Breaking

Δευτέρα 7 Απριλίου 2025

Ε’ ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ ΜΕ ΑΡΧΙΕΡΑΤΙΚΗ Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΝ Ι. ΝΑΟ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ & ΤΟΝ ΣΤ’ ΚΑΤΑΝΥΚΤΙΚΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ Ι. ΝΑΟ ΤΟΥ ΑΠ. ΠΑΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ

 


korinthosTV
4 Min Read

Την Κυριακή, 6ην Απριλίου 2025, Ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών κ. Αγάπιος, σύμφωνα με το ανακοινωθέν πρόγραμμα της Ι. Μητροπόλεως μας και τις ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ. Διονυσίου, ετέλεσε τον Όρθρο και την Θ. Λειτουργία στον Ι. Ναό Τιμίου Προδρόμου Λουτρακίου. Μετά του Θεοφιλεστάτου συλλειτούργησαν ο Αιδεσ. Πρωτ/ρος π. Αθανάσιος Κοντογιάννης, Εφημέριος του Καθεδρικού Ι. Ναού Αποστόλου Παύλου Κορίνθου, ο Αιδεσ. Πρωτ/ρος π. Πέτρος Καγιούλης, Προϊστάμενος του ως άνω Ι. Ναού, ο Αιδεσ. Οικονόμος – Σταυροφόρος π. Δημήτριος Σουσούνης, Εφημέριος του εν λόγω Ι. Ναού και οι Διάκονοι π. Χρήστος Χίλιας και π. Άγγελος Σαλάτας.

Στο κήρυγμα ο Θεοφιλέστατος άγιος Κεγχρεών αναφέρθηκε στην δυσκολία κατανοήσεως του σωστικού έργου του Κυρίου μας, ακόμη και από τους μαθητές Του και μάλιστα απ᾽ αυτούς που Τον είδαν Μεταμορφούμενο στο όρος Θαβώρ, Ιάκωβο και Ιωάννη, ως και στην ανθρώπινη εγωπάθεια, αλλά και στην συμπαθεστάτη διδαχή του Ιησού Χριστού περί του αληθινά μεγάλου. Χωρίς να εμποδίζει την επιθυμία του να καταστεί κάποιος «μέγας» διακηρύττει τον τρόπο∙ «ἔσται ὑμῶν διάκονος» (Μαρκ. ι’, 43), πράγμα που αποδεικνύει η κατόπιν ιστορία της Εκκλησίας, αφού και οι Απόστολοι «ήπιαν το ποτήρι» που θα έπινε, όπως και το ήπιε, μετά από λίγες ημέρες ο Ιησούς, και στην συνέχεια οι Μάρτυρες δεν διήλθαν κάτωθεν της «αψίδος του θριάμβου» αλλά μέσω του «αμφιθεάτρου» και κατέστησαν όντως αιωνίως «μεγάλοι»! Αυτόν τον δρόμο καλούνται οι Χριστιανοί ν̉ ακολουθήσουν.

Επίσης μετέφερε στο εκκλησίασμα τις ευχές του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Διονυσίου για «καλό Πάσχα»!

Το απόγευμα της ίδιας ημέρα και στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Αποστόλου Παύλου Κορίνθου τελέσθηκε ο τελευταίος για την εφετινή Μεγάλη Τεσσαρακοστή Κατανυκτικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Κεγχρεών κ. Αγαπίου, στον οποίο έλαβαν μέρος οι Πανοσ. Αρχιμ. π. Άνθιμος Παπαλεξόπουλος, Καθηγούμενος της Ι. Μονής Παναγίας «Πάντων Χαρά» Καλεντζίου και Ιεροκήρυκας της Ι. Μητροπόλεως μας, π. Αθανάσιος Πέζος, Εφημέριος του Μητροπολιτικού Παρεκκλησίου της Αγίας Φωτεινής στην Κόρινθο, ο Αιδεσ. π. Δημήτριος Μπαλλάς, Εφημέριος του Ι. Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου Ζευγολατείου και ο Αρχιδιάκονος της Ι. Μητροπόλεως μας π. Χρήστος Χίλιας, ενώ παρίσταντο όλοι οι Εφημέριοι της πόλεως Κορίνθου και ο Διάκονος π. Άγγελος Σαλάτας. Στον Κατανυκτικό Εσπερινό συμπροσευχόμενος παραβρέθηκε ο Σεβασμιώτατος Ποιμενάρχης κ. Διονύσιος, ο δε ορισθείς ομιλητής Αιδεσ. π. Δημήτριος Μπαλλάς,, ανέπτυξε το θέμα του : «Αναζητώντας την καλή ανάπαυση πέρα από τον Ιορδάνη: Οι ασκητικοί κόποι ως μέσον για την επίτευξη της σωτηρίας».

Ο ομιλητής αναφέρθηκε τον βίο της Οσίας Μαρίας της Αιγύπτιας, που μετενόησε για την έκλυτη ζωή στην Αλεξάνδρεια και έζησε 47 χρόνια στην έρημο του Ιορδάνου. Υπογράμμισε τους ασκητικούς της κόπους στην πάλη της κατά των παθών, και τόνισε την αξία τους στον αγώνα που δίνει ο Πιστός για την «καλή ανάπαυση». Παράλληλα παρέθεσε τη διδασκαλία του Αγίου Διαδόχου, επισκόπου Φωτικής, για την δυσκολία που έχει στην αρχή ο δρόμος της αρετής. Στη συνέχεια παρουσίασε και την άποψη του Αββά Ισαάκ του Σύρου, που βλέπει την νηστεία ως θεμέλιο και απαραίτητο όπλο για τη νίκη κατά του Διαβόλου. Κλείνοντας, ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κορίνθου κ. Διονύσιο που τον τίμησε ως ομιλητή και ζήτησε τις προσευχές του για την πνευματική ενίσχυση των Πιστών ενόψει της Μεγάλης Εβδομάδος και του Πάσχα.

Ο χοροστατών Πρωτοσύγκελλος μας άγιος Κεγχρεών ευχαρίστησε όλους τους ομιλητές των Κατανυκτικών Εσπερινών της εφετινής Μ. Τεσσαρακοστής, που ο καθένας τους κατέθεσε πνευματικούς λίθους για την οικοδομή των μελών της Τοπικής μας Εκκλησίας, τους Πιστούς που συμμετείχαν συμπροσευχόμενοι σ̉ αυτούς, κυρίως όμως τον Σεβασμιώτατο Ποιμενάχη μας κ. Διονύσιο και γι̉ αυτή την Κατηχητική διδαχή, που μας προσέφερε, και τον παρεκάλεσε να εύχεται, ώστε να μη είμαστε μόνον «ακροαταί» του λόγου αλλά και «ποιηταί» του λόγου, ευχόμενος «καλή Ανάσταση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου